Odchudzanie to żmudny proces, wymagający dużej siły woli. Skuteczne gubienie wagi wiąże się z aktywnością fizyczną oraz zbilansowaną dietą. Tylko takie połączenie jest w stanie w długiej perspektywie, przynosić odpowiednie efekty.

Bieganie jako ,,spalacz tłuszczu”

Popularna ostatnio forma aktywności, coraz częściej wykorzystywana jest jako trening dla organizmu. Co istotne, angażuje wszystkie partie mięśniowe. To zatem idealna propozycja dla osób mających problemy z regularnym ćwiczeniem.

Bieganie może okazać się skuteczną pomocą dla zmagających się ze zbyt dużą wagą. Przy zastosowaniu odpowiednich zasad, efekty wysiłku przyjdą stosunkowo szybko. Kiedy należy biegać, aby w szczególny sposób pobudzać nasz organizm?

Biegać rano czy wieczorem?

To pytanie pojawia się bardzo często w odniesieniu do planowania treningów. Istnieją dwie główne szkoły, jednak sprawa ta nie powinna być kluczową dla przyszłego biegacza.

Poranny trening zaleca się szczególnie osobom, które nie mają problemów z wczesnym wstawaniem. Nieustająca walka o wygrzebanie się z ciepłej pierzyny rozgrywa się codziennie w wielu domach. Dla popularnych śpiochów, poranne bieganie okaże się zbyt dużym wysiłkiem. Zaleca się zatem, aby trening rozpoczynały później.

Bieganie wczesnym wieczorem (w godzinach 16-18) jest szczególnie korzystne dla naszego dziennego rytmu. To właśnie wtedy, wiele osób odczuwa zdecydowanie większy komfort z pokonywania kolejnych kilometrów. Szacuje się, że organizm dysponuje w tym przedziale czasowym największymi zasobami. Niestety, rozwiązanie to jest bardzo trudne do wykonania dla osób pracujących na pełnym etacie.

Późniejsze bieganie także przynosi określone korzyści. Oprócz spalania kalorii to także sposób rozładowania stresu oraz napięcia po całym dniu.

Złoty środek odchudzania

Nie da się ukryć, że pora biegania to kwestia indywidualna. Jeżeli jednak interesuje nas przede wszystkim szybki efekt odchudzania, naszą uwagę powinien przykuć trening na czczo z samego rana.

Naukowcy stwierdzili, że taka forma aktywności fizycznej w szybszym stopniu wpływa na nasz organizm. Spalanie tkanki tłuszczowej dla biegacza, rozpoczyna się po około 20 minutach treningu. Odpowiedzialny jest za to glikogen, który nasze ciało wykorzystuje w pierwszej chwili.

Z samego rana, rezerwy glikogenu są niższe niż wieczorem. Jaki jest tego efekt? Bieganie staje się wtedy bardziej intensywne, szybciej zużywa się rezerwy tłuszczu. Dodatkowo, brak pierwszego posiłku wpływa korzystnie na cały proces treningowy. Przed intensywnym biegiem, należy jednak zjeść coś lekkiego. W każdym wypadku, zaleca się wypicie szklanki wody. Pobudzi ona organizm oraz nie wpłynie na ogólny poziom glikogenu.

Najważniejsza regularność

Przy wyborze pory, nie należy zwracać uwagi tylko i wyłącznie na ogólne efekty. Nie będzie trzeba długo na nie czekać, o ile nasze treningi będą regularne. Bieganie to forma aktywności fizycznej, która uruchamia cały organizm skutecznie o każdej porze dnia. Ważna jest tylko intensywność, technika oraz czas naszego treningu.